Barion Pixel

7 másodperc. Ennyi időd volt! Vége van! Durva? Az! Mit is jelent ez a munkánkra nézve? Hol kap szerepet az a bizonyos 7 másodperc?

Megfejtés: IDŐPONT-EGYEZTETÉS!

7 másodperc egy időpont? Nem, ne gondoljuk, hogy ennyi időnk van egy időpontot egyeztetni. Szerencsére, ennél sokkal több időnk van egy-egy telefonhívásra, ügyfélre. De, akkor mi ez a 7 másodperc, és mire elég? És melyik 7 másodpercről van szó?

Nézzük akkor sorjában, vagyis fordított sorrendben. Melyik 7 másodperc az élet? A telefonhívás első 7 másodperce! Mit dönt el ez az időszak? Nagyjából: mindent! Itt dől el, hogy lesz-e a hívásból időpont, itt dől el, hogy milyen viszony épül fel közted és a felhívott ügyféljelölted között. (azaz kapsz-e esélyt prezentálni, időpontot-egyeztetni) Ez az időtartam áll rendelkezésre, hogy elnyerd az ügyféljelölted alapbizalmát, hogy elérd azt, hogy akarjon veled beszélni, akarjon veled találkozni.

Mindezt ilyen rövid idő alatt? Igen!  Ennyi van rá! M fér bele 7 másodpercbe? Nagyjából a bemutatkozás! Mondhatjuk, hogy az időpont-egyeztetésnél, ezen múlik minden!

Tudom, hogy vannak, akik 15 másodpercet mondanak vannak, akik 10-et, de a személyes tapasztalatom az, hogy ez leginkább 7 másodperc, azaz ameddig bemutatkozol, illetve felteszed a telefonhívás legfontosabb kérdését.

Játszunk egyet! Játszunk el egy telefonhívást, kezd el a scriptedet! Mutatkozz be, azonosítsd a célszemélyt, és tedd fel a legfontosabb kérdést. Mérd le mennyi idő ez! (nekem 7 másodperc!)

  • Jó napot kívánok! Tóth Szabolcs vagyok, és Varga Pétert keresem.
  • Én vagyok.
  • Jókor hívtam?

És az idő le is telt! Ennyi fér bele nagyjából 7 másodpercbe. És itt dől el, lesz-e esélyed időpontot kapni.

Hozzávalók

Ok, ok, de mitől függ, mi dönti el, hogy sikeres leszek-e z időpont-egyeztetésben? Vegyük sorra a siker hozzávalóit röviden:

  1. Felkészülés, ráhangolódás
  2. Hangulatom, hozzáállásom
  3. Scriptem
  4. Beszédtempóm
  5. Hanglejtésem, hangszínem
  6. Öltözetem, komfortérzetem
  7. Motivációs szintem

Felkészülés: igenis fel kell készülni a munkára. Rá kell hangolódni, jelen kell lenni, fókuszáltan, koncentráltan.

Hangulat, hozzáállás: telefonálni mindig jó kedvvel kezdjünk, hiszen a telefon túl végén érezni fogják, ha semmi kedvünk az egészhez, ha nyűgnek érezzük a telefonálást! (tipp: ha még nincs ilyened, találj ki valamit, egy rituálét, cselekvés sorozatot, bármit, ami feldob, ami felvidít, akkor is, ha éppen rossz napod van!)

Script: rettentően fontos, hogy az általad használt script rövid legyen, tömör, lényegtörő és érthető legyen! Tartalmaznia kell a kötelező elemeket: bemutatkozás, célszemély azonosítása, cég bemutatása, rövid ajánlat, alternatív zárás, esetleges kifogások kezeléséhez mankók.

Beszédtempó: ezen múlik, hogy érthető leszel-e! Ez az a terület, ami talán a legkönnyebben trenírozható, akár túl gyorsan, akár túl lassan beszélsz a hétköznapokban! A legjobb, legsikeresebb tempó, 1-2 szó másodpercenként! (persze az elkelkáposztásítottalanítottátok vagy hogyan mondják 😀 nem fog beleférni)

Hanglejtés, hangszín: a hanglejtés, hangszín lesz az, ami meg fogja ragadni az ügyfél figyelmét, hiszen csak a fülére tud hagyatkozni. Legyél vidám, határozott!

Öltözet, komfortérzet: ha hiszed, ha nem, azt is hallja az ügyfél, ha nem érzed magad komfortosan! Ezért azt javaslom, hogy kényelmes, munkához illő ruhában telefonálj, legalább ülve, egyenes háttal, jól artikulálva. A hangodon átérződik, ha feszengsz, ha kellemetlenül érzed magad, más lesz a hangszíned és sok esetben a beszédtempód is!

Motivációs szint: mit akarok elérni a telefonálással? Mit akarok elérni az adott személynél? Legyen mindig határozott célod!

Úgy kezdj el telefonálni, hogy mindig meghatározod, mit akarsz elérni a végére!

(példa: most 2 óra alatt 10 időpontot akarok leegyeztetni)

További hasznos tartalmakért kövess Facebookon, vagy Tik-Tokon!